Günlük Yarım Çay Kaşığı Bira Mayasının Faydaları

05 Ağustos 2022

Randomize, çift kör, kontrollü bir klinik deneyde günde yarım çay kaşığı bira mayası teste tabi tutulur.
1854'te British Medical Journal'ın habercisinde, her gün iki ila üç yemek kaşığı bira mayasının altı hafta içinde diyabeti iyileştirebileceğini öne süren bir vaka raporu yayınlandı. Rastgele, çift kör, kontrollü bir klinik deneyde nihayet teste tabi tutulmadan önce yüz elli yıl daha geçti. Araştırmacılar, üç ay boyunca günde yaklaşık yarım çay kaşığı bira mayasının etkisini araştırdı. Ne oldu? Açlık kan şekerlerinde ve hemoglobin A1c'de önemli bir düşüşün yanı sıra insülin duyarlılığında bir iyileşme gösterdi.
Hemoglobin A1c, kan şekerinizin zaman içinde ne kadar yüksek olduğunun bir ölçüsüdür. Yüzde 6'nın altında ölçülen bir değer, normal kan şekeriniz olduğu anlamına gelir, yüzde 6 ile 6,5 arasında diyabetiniz olduğu anlamına gelir ve yüzde 6,5'ten yüksek bir değer, diyabetik olduğunuz anlamına gelir. İyi kontrol edilen diyabetiniz veya kontrol dışı diyabetiniz olabilir, ancak yüzde 6,5'in üzerinde bir hemoglobin A1c diyabetik olarak kabul edilir.
Çalışmada, plasebo grubu 9 civarında başladı ve 9 civarında kaldı, ancak bira mayası grubu 9'dan 8'e düştü. Böylece, plasebo grubu yüzde 9 civarında kaldı, ancak maya grubu yüzde 8'e düştü. Maya grubu tedavi edilmedi, ancak üç ay içinde, günde yaklaşık dört sente mal olan yarım çay kaşığı bira mayası yiyerek önemli ölçüde daha iyi diyabet kontrolü elde etmeyi başardılar!
Sadece yedi hafta için yarım çay kaşığına ne dersiniz? Aşağıda ve videomda 1:52'de görebileceğiniz gibi, deneklere bir kez daha günde yarım çay kaşığı bira mayası verildi. A1c seviyesi 8 ile başladılar. Plasebo biraz yardımcı oldu, ancak maya daha da yardımcı oldu, A1c seviyeleri 8'den neredeyse diyabetik olmayan 6,6'ya düştü. Bu harika! Nasıl olabilir? İlaç endüstrisi on yıllardır mayadaki sözde glikoz tolerans faktörünü keşfetmeye çalışıyor, ancak hiçbir hissedar günde sadece dört sente satın alabileceğiniz bir terapiden memnun olmayacak.
Mayada düşmeye neden olan her neyse, eser mineral krom içerdiğini biliyoruz. Krom takviyelerini kendi başlarına verebilir misiniz? Hayır, düz krom vermek özellikle etkili görünmüyor. Mayadaki özel lif olan beta-glukanlar bir rol oynayabilir mi?
Günde 2 ila 3 çay kaşığı bira mayasında bulunan beta-glukan miktarıyla yapılan takviye, altı hafta içinde daha ince bir bele ve kan basıncında düşüşe neden oldu. Çalışmaya katılanlar, kalori alımlarında önemli bir değişiklik yapmamalarına rağmen bellerini yaklaşık bir inç kısalttı. Kan basınçları da önemli ölçüde azaldı, bu etki bütün bira mayasında da görüldü. Günde sadece yarım çay kaşığı bira mayası yüksek tansiyonda önemli bir düşüşe neden oldu ve bu da tesadüfen diyabetin kardiyovasküler ve böbrek komplikasyonlarına önemli bir katkıda bulunuyor.

 

Makalemizi emojilerle desteklemeyi ve yorum yapmayı unutmayınız.


Bu içeriğe emojiyle tepki ver.


Etiket: Maya Bira Mayası Diyabet İnsülin İnsülin Direnci Krom

Yorumlar (0)

Henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen Ol!

Henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen Ol!

Henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen Ol!

Sizin için Seçtiklerimiz:

Pirinç Çeşitleri Ve Özellikleri
Pirinç Çeşitleri Ve Özellikleri

Pirinç dünyada en çok tüketilen besinlerden biridir. Türk ailelerinde neredeyse her gün tüketilen pirinç, mutfakların olmazsa olmaz besinlerindendir. Dünyada birçok insanın beslenmesinin önemli yapıtaşlarından olan pirinç, Türk mutfağında da kurtarıcı bir konumdadır.

Pirinç dünyada en çok tüketilen besinlerden biridir. Türk ailelerinde neredeyse her gün tüketilen pirinç, mutfakların ol...

Her Mevsim Güneş Kremi Kullanmanın Faydaları
Her Mevsim Güneş Kremi Kullanmanın Faydaları

Cildine önem veriyorsan, güneş koruyucu kremleri bakım rutininden eksik etmemen gerektiğini biliyor olmalısın. Ancak güneş kremini yalnızca yaz mevsiminde değil, yılın her günü kullanman gerekiyor.

Cildine önem veriyorsan, güneş koruyucu kremleri bakım rutininden eksik etmemen gerektiğini biliyor olmalısın. Ancak gün...

Küçük ama Yararları Büyük Olan Meyve: Kumkuat
Küçük ama Yararları Büyük Olan Meyve: Kumkuat

Süs bitkisi olarak yetiştirilen kumkuat meyvesinin faydaları oldukça fazladır. Altın portakal olarak da adlandırılır. Son zamanlarda tezgahları süsleyen küçük bir narenciye meyvesi olan kumkuatın faydaları oldukça fazla…

Süs bitkisi olarak yetiştirilen kumkuat meyvesinin faydaları oldukça fazladır. Altın portakal olarak da adlandırılır. S...