Wakame Yosun Salatasının Tansiyona Faydaları

24 Mayis 2022

Deniz yosununu, en konsantre diyet kaynağı olduğu iyot gibi tüm besin mineralleri açısından faydalı bir kaynak olarak düşünürdüm. Gerçekten de, arame veya dulse gibi hafif günlük bir yarım çay kaşığı hafif deniz yosunu veya iki yaprak nori, gün boyunca ihtiyacınız olan tüm iyotu size net olarak verebilir. Ancak, deniz yosunlarının alımı yalnızca tüm gıda iyot kaynağı olarak değil, aynı zamanda açıkça "kanser, kardiyovasküler ve serebrovasküler hastalıklar dahil yaşam tarzıyla ilgili hastalıkların önlenmesi için" tavsiye edilir. Neye bağlı olarak?
Bunun nedeni, Japonların uzun yaşaması ve deniz yosunu yemesidir, bu nedenle deniz yosununun müstehcen raporlara dayanarak “yaşam beklentisi üzerinde etkisi” olabileceğine dair spekülasyonlar var. Ancak, belirli bir yiyeceğin sahip olduğu iddia edilen uzun listeleri gördüğümüzde, örneğin “[deniz yosununda] bulunan bileşiklerin pıhtılaşma önleyici, anti-viral, antioksidan, anti-alerjik, kanser önleyici, anti-pıhtılaşma gibi çeşitli biyolojik aktiviteleri vardır. inflamatuar, anti-obezite ve nöroprotektif özellikler”, bunların klinik verilere, yani gerçek insanlarla yapılan çalışmalara mı yoksa test tüplerinden ve laboratuvar hayvanlarından elde edilen sözde klinik öncesi verilere mi dayandığını bilmemiz gerekiyor. Demek istediğim, "deniz yosunu ile yeniden yapılandırılmış domuz diyetlerinin" fareler üzerindeki etkilerinden bahseden bir çalışmayla ne yapmamız gerekiyor? Bu araştırmacılar, deniz yosununun yanı sıra diğer malzemeleri de "et ürününün "görüntüsünü" iyileştirmek için kullanmaya çalıştılar. Araştırmacılar ayrıca ete üzüm çekirdeği eklemeye çalıştılar, keten tohumu denediler, ceviz denediler, mor pirinç denediler ve hatta "tanga otu" denediler.
Bir popülasyondaki diyetleri ve hastalık oranlarını karşılaştırdığınız epidemiyolojik çalışmalara baktığınızda, deniz yosunu yiyen okul öncesi Japonların daha düşük kan basıncına sahip olma eğiliminde olduğunu görüyorsunuz, bu da “deniz yosununun çocuklar arasındaki kan basıncı üzerinde faydalı etkileri olabileceğini” öne sürüyor. Deniz yosunundaki tüm mineraller ve lifler göz önüne alındığında bu mantıklı olabilir, ancak bu tür bir çalışma ile neden ve sonuç kanıtlanamaz. Belki de, farkı yaratan deniz yosunu yeme ile birlikte gelen diyetin diğer bileşenleri.
Pek çok insan yüksek tansiyon ilaçları kullandığından, bu tür çalışmaları yetişkinler üzerinde yapmak daha da zordur. Tokyo Üniversitesi araştırmacıları, farklı ilaç yoğunluklarına sahip insanların diyetlerini karşılaştırarak yenilikçi bir yaklaşım benimsedi: düşük dozda tek bir tansiyon ilacı, yüksek dozda tek bir ilaç ve birden fazla ilaç. Ve hepsinin "etkili ilaçların bir sonucu olarak" kan basıncını yapay olarak normalleştirmiş olmalarına rağmen, en çok meyve ve deniz sebzesini yiyenler, deniz yosunu için diyet rolünü destekleyen tek bir ilacın daha düşük dozunu alanlar olma eğilimindeydi. İlginç bir bulgu, ama neden bunu teste tabi tutmuyorsunuz?
Çapraz bir deneme, deniz yosunu lifinin sodyumu sistemden çekerek kan basıncını düşürdüğünü buldu. Gerçek deniz yosunu çalışmada kullanılamadı çünkü denekler bir plasebo ile kandırılamayacaklardı, ama neden bütün toz deniz yosununu haplara koymadınız? Bu nihayet on yıl sonra denendi. Hiçbir şey yapmamaya kıyasla, kapsüllerde günlük dozda kurutulmuş wakame tozu alan deneklerin kan basıncında güzel düşüşler oldu. Ancak araştırmacılar, deniz yosununu tuzdan arındırarak, içinde doğal olarak bulunan sodyumun yaklaşık üçte ikisini çıkardılar. Bu nedenle, deniz yosunu salatası yemenin gerçekten tansiyona yardımcı olup olmayacağını hala bilmiyoruz. İhtiyacımız olan, düz, düz deniz yosunu ile randomize, kontrollü bir deneme. Hiç kimse bu araştırmayı yapmamıştı, ta ki... onlar yapana kadar!
Tüm doğal sodyumu ile altı gram wakame, özellikle yüksek basınçla başlayanlarda kan basıncında önemli bir düşüşe neden oldu. Denekler, yalnızca küçük yan etkiler ve artan lif alımı ile beklenebilecek yan etkiler yaşadılar. Tam gıda, bitki bazlı müdahalelerle ilgili güzel bir şey, bazen bazı deneklerin sahip olduğu gastritin (mide iltihabı) çözülmesi ve ayrıca kronik baş ağrılarının kaybolması gibi iyi yan etkiler elde etmemizdir.

 

Makalemizi emojilerle desteklemeyi ve yorum yapmayı unutmayınız.


Bu içeriğe emojiyle tepki ver.


Etiket: Yosun Deniz Yosunu Tansiyon Yüksek Tansiyon Salata

Yorumlar (0)

Henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen Ol!

Henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen Ol!

Henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen Ol!

Sizin için Seçtiklerimiz:

Yeşil Çay Nedir, Faydaları Nelerdir?
Yeşil Çay Nedir, Faydaları Nelerdir?

Ana vatanı Çin, Japonya ve Hindistan olan yeşil çay, tarihte alternatif tıpta birçok hastalığın tedavisinde kullanılmış. Günümüzde birçok ülkede yapılan araştırmalar, şifalı bitki olarak görülen yeşil çayın faydalarını hala araştırıyor.

Ana vatanı Çin, Japonya ve Hindistan olan yeşil çay, tarihte alternatif tıpta birçok hastalığın tedavisinde kullanılmış....

Mantarlar Keto Dostu Mu?
Mantarlar Keto Dostu Mu?

Ketojenik veya keto diyeti, karbonhidratlarda çok düşük ve orta miktarda protein ile yağda yüksek olacak şekilde tasarlanmıştır. Başlangıçta çocuklarda epileptik nöbetleri yönetmeye yardımcı olmak için tasarlanmış olsa da, günümüzde keto diyeti genellikle kilo vermeyi teşvik etmek ve tip 2 diyabeti

Ketojenik veya keto diyeti, karbonhidratlarda çok düşük ve orta miktarda protein ile yağda yüksek olacak şekilde tasarla...

Kabak: Kaloride Düşük Ama Beslenme Değerinde Yüksek Besin
Kabak: Kaloride Düşük Ama Beslenme Değerinde Yüksek Besin

Düşük karbonhidratlı beslenen ve kilo vermek isteyen herkes arasında favori besin olan kabak, glisemik indeks olarak da çok düşüktür. Kabak, yüksek su oranına sahiptir. yüzünden kalori, karbonhidrat ve şeker bakımından düşük; ancak potasyum, manganez gibi temel besin maddeleri ve C ve A vitamini gib

Düşük karbonhidratlı beslenen ve kilo vermek isteyen herkes arasında favori besin olan kabak, glisemik indeks olarak da ...